Pactis - Home

Stress-sensitief Werken Incassodomein en Debiteurenbeheer

  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

Tijdsduur: 1 dag

Bestemd voor: o.a.  Debiteurenbeheerders, Collectors, Gerechtsdeurwaarders en Incassomedewerkers

Data:  in company kan altijd



2024

Rotterdam

17 april


Eindhoven 

19 april


Groningen

23 april 


Tijd: 09:30 - 17:00 uur 


Let's get digital!

Digitale aanbieding

3 sessies van 3 uur

van 0900 tot 12.00 uur

data in overleg


Afronding: Certificaat 


Investering: € 395,00 ex. btw

Heb je een Flanderijn-kortingscode? Vermeld deze bij het inschrijven bij "opmerkingen"!

  • Schulden, armoede en debiteurenbeheer
  • Stress / geldstress en het effect op ons brein
  • Stress herkennen
  • De juiste minset
  • Stressverlagende methodieken en gesprekstechnieken
  • Motiverend taalgebruik en verandertaal
  • Herkennen en omgaan met weerstand
  • Oefenen

• Het bewustzijn wat betreft het belang van stress-sensitief werken toegenomen.

• De deelnemers weten hoe zij stress-verlagend kunnen werken.

• Zij zijn nog beter in staat om goed te luisteren, signalen op te pikken en de juiste vragen te stellen.

• Zij kunnen empathisch handelen in de context van debiteurenbeheer en incasso, en reageren niet persoonlijk op weerstand.

• Zij snappen hun rol en kunnen stressverlagende tools inzetten binnen dit domein.

• Zij zijn ambassadeurs voor deze werkwijze.


mr. Kees Over de Vest

Ik schrijf me in voor deze vakopleiding! Terug naar vakopleidingen

Vakopleiding: Stress-sensitief Werken Incasso Debiteurenbeheer

Download brochure

We hebben tegenwoordig veel met stress te maken. Bij klanten die problematische schulden hebben. En misschien ook bij onszelf door Corona of door beelden over oorlog, verdriet en geweld. Het managen van stress is een behoorlijke uitdaging. 
In deze vakopleiding gaat het over stress bij klanten in het incassodomein.

Het innen van de openstaande nota's is je primaire doel. Als blijkt dat je klant niet kan betalen, kan het in sommige situaties je taak zijn mee te denken met je klant en deze te begeleiden naar een adequate oplossing. Een stress-sensitieve benadering kan je in dit soort situaties helpen.
Stress-sensitief werken betekent in de eerste plaats dat je je wil verplaatsen in de klant. Dat betekent dat je je o.a. afvraagt:
- Hoe zou de klant dit ervaren?
- Wat is de situatie van de klant?
- Wat is belangrijk voor de klant?
- Hoe kan ik laten merken dat deze klant zich gehoord voelt?

Als de mindset goed is, komt er ruimte voor:
- Begrip tonen
- Luisteren en zorgen dat iemand zich gehoord voelt
- Geen jargon, eenvoudig en eenduidig taalgebruik
- Korte zinnen
- Motiverend taalgebruik
- Interesse tonen
- Duidelijke en eenvoudige afspraken maken gericht op korte termijn
- Belonend taalgebruik
- Vragen stellen om de persoonlijke en financiële situatie van de klant te leren kennen
- Adequaat doorverwijzen
Inzicht in de werking van het brein en het effect van stress (veroorzaakt door schaarste) vormen de basis voor een stress-sensitieve benadering. Het resultaat is een betere klantrelatie en oplossingen die passend zijn voor jou, de klant en de samenleving.






Share by: