Pactis - Home
Vakopleidingen voor Debiteurenbeheerders, Incassomedewerkers & Finance Professionals

Resultaat: Finance-professionals die

* kwaliteit leveren

* plezier hebben in hun werk

* gedreven, gretig en gepassioneerd zijn, en

* hun maatschappelijk rol snappen!


Al deze vakopleidingen kunnen wij ook in digitale vorm en op korte termijn verzorgen. Wij zijn specialisten in ontzorgen!


Via e-learnings, in digitale Teams/Zoom-sessies, lekker live of in de blended vorm die het best voor u past.


Bel ons om te zien wat er mogelijk is!

Kees Over de Vest 0649121661




Werken in de wereld van finance is enerverend en leuk. Het is precies werk, waar je veel kennis voor nodig hebt. De financiële infrastructuur is de ruggengraat van elke organisatie.
Een belangrijk en soms ondergewaardeerd element op een financiële afdeling is het debiteurenbeheer.

Debiteurenbeheer is een specialistisch en nauwkeurig vak. Je moet goed zijn cijfertjes en zeker ook goed zijn met mensen. 

Je hebt contact met klanten die om een of andere reden niet betalen. Jouw taak is het om te achterhalen wat er aan de hand is en betaling(en) weer op gang te krijgen. Met, als het even kan, het behoud van de klant.

Je hebt brede kennis nodig en bijzondere vaardigheden. Pactis Vakopleidingen verzorgt in samenwerking met Flanderijn Trainingen een divers en praktisch aanbod aan eendaagse trainingen.

Algemeen

  • Introductie debiteurenbeheer

    Je werkt op een financiële administratie van een mkb-onderneming. Je bent o.a. belast met het beheer van debiteuren. Je taak is o.a. zorgen dat openstaande facturen zo snel mogelijk betaald worden. Of dat er een goede regeling wordt afgesproken die ook wordt nagekomen. Hoe richt je het beheer in? Hoe kan de bestaande praktijk bij jou in het bedrijf efficiënter worden ingericht? Hoe belangrijk is klantbehoud? Allemaal vragen die essentieel zijn voor een gezonde bedrijfsvoering. 


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.


  • Disputen - Hoe dan?

    Bestemd voor:  debiteurenbeheerders


    In het debiteurenbeheer maken we onderscheid tussen debiteuren die niet willen betalen en debiteuren die niet kunnen betalen. In deze vakopleiding gaat het over de niet-willers. Die hebben dus een reden om niet te betalen. Er is sprake van een dispuut.

    Een dispuut kan simpel zijn:  “Wij hebben de factuur nooit ontvangen”, of “De factuur is onduidelijk”. Het kan ook gaan over ingewikkelder zaken zoals:

    • “Er is niet geleverd volgens afspraak.”

    • “Ik heb nooit een contract getekend.”

    • “Deze meneer staat onder curatele.”

    • “Die handtekening is niet van mij.”

    • “Deze manager was niet bevoegd.”

    • “Uw voorwaarden gelden niet voor ons.”


    Wat doe je dan? Wat zeg je? Hoe reageer je?


    Powered by Flanderijn!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.


Speciaal voor woningbouwcorporaties

  • Huurincasso 1.0

    De maandelijkse huur wordt niet betaald. Aan de ene kant staat de verhuurder die hulp inschakelt om de huur betaald te krijgen. Hulp van eigen consulenten en debiteurenbeheerders daarna mogelijk een incassobureau of deurwaarder.

    Aan de andere kant staat de huurder die een probleem heeft; hij kan of wil niet betalen. Ook de huurder schakelt soms hulp in van bv schuldhulpverlener of bewindvoerder. Uitgangspunt voor alle betrokkenen: de huurbetalingen weer op gang brengen.


    In deze situatie gelden bijzondere juridische regels. Deze vakopleiding verbreedt en verdiept je kennis van het relevante huurrecht om je klant/debiteur optimaal te kunnen bedienen.

    Powered by Flanderijn!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

Juridisch

  • Uw klant failliet

    Vakopleiding: Uw klant failliet


    Zit u in zwaar weer? Of heeft u klanten die dreigen in zwaar weer terecht te komen? 


    In deze vakopleiding (naast de actualiteiten) het meer algemene verhaal: wat zijn de spelregels als uw klant failliet gaat? Welke mogelijkheden heeft u om evt een faillissement aan te vragen. En, hoe verhoudt zich dit tot de wettelijke schuldsanering? Wilt u actueel zijn en zich verdiepen en verbreden? Dan is deze training geschikt voor u!

    Powered by Flanderijn!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • MSNP en WSNP

    Betalingsonmacht is helaas een bijzonder actueel onderwerp. In deze training staat de schuldenproblematiek van uw cliënt centraal. Zowel de relevante regelgeving als de praktijk komen uitgebreid aan de orde. Uniek is dat ook de schuldeisersinvalshoek wordt meegenomen. Met betrekking tot de minnelijke en wettelijke schuldsanering bespreken we uitgebreid de voorwaarden voor toelating, de procedure en de gevolgen voor de schuldenaar, maar ook die voor de schuldeiser. Daarnaast bespreken we de basisbeginselen van het faillissementsrecht en de praktijk voor zover voor u relevant.

    Powered by Flanderijn!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Minnelijke en gerechtelijk incasso

    Op een gegeven moment gaat debiteurenbeheer over in incasso. In eerste instantie minnelijk, daarna desnoods en desgewenst gerechtelijk.

    Hoe zit het nou met de buitengerechtelijke kosten, sommaties, ingebrekestellingen, wat mag en wat moet in deze fase?

    En wat gebeurt er precies in een gerechtelijke procedure? Tijdens deze training geven we antwoord op deze en andere vragen waar u mee worstelt.

    Powered by Flanderijn!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Beslag- en executierecht

    Helemaal actueel!!!

    Als het niet mogelijk is om in onderling overleg tot een minnelijke oplossing te komen, zijn ingrijpende maatregelen gerechtvaardigd. 

    Op grond van de wet kunnen vorderingen verhaald worden op het totale vermogen van de schuldenaar.


    Het beslag- en executierecht geeft regels over welke vermogenbestanddelen vatbaar zijn voor beslag en hoe het beslag en de uitwinning plaatsvinden.


    De regels zijn gedeeltelijk gewijzigd eind 2020 en begin 2021. 

    Powered by Flanderijn!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Optreden als gemachtigde, tips en tricks

    Vertegenwoordig jij je klant af en toe bij de kantonrechter? Misschien heb je wel eens naast een advocaat in een rechtszaal gezeten en gedacht: "dit kan ik ook!"


    Dat klopt, dat kun jij ook, soms! Uiteraard is procederen en iemand vertegenwoordigen in rechte een vak apart. En soms kun je inderdaad prima zelf. Wanneer wel , wanneer niet? Dat leer je in deze vakopleiding. En, wat de belangrijkste spelregels en tips en tricks zijn bij de kantonrechter.


    Daarnaast besteden we aandacht aan je presentatievaardigheden!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.



Vaardigheden Communicatie

  • Succesvol Telefonisch Incasseren

    Telefonisch incasseren is een vak apart en het leukste onderdeel van uw werk! Althans, dat is het na het volgen van de training Succesvol Telefonisch Incasseren. Ontdek de juiste mindset en oefen met simpele gesprekstechnieken waardoor u controle houdt in uw gesprekken en doelgericht aanstuurt op betaling en het verkrijgen van relevante informatie. Deze training is zeer geschikt voor medewerkers financiële administratie, debt collectors en debiteurenbeheerder.

    Powered by Flanderijn!


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Zakelijk en klantgericht schrijven

    Effectiever worden?

    Wil je in e-mails en op papier effectiever worden door echt rekening te houden met de ontvanger? Leer je verplaatsen en leer wat dat doet met je taalgebruik.


    Praktisch!

    Dus: direct taalgebruik, direct duidelijk, aansluiten, centrale boodschap, toelichten, gebruik kopjes, gebiedende wijs, klantgericht, gepaste informatiedichtheid en nog veel meer.


    LVB-klanten?

    Voor uw klanten die iets minder met taal hebben dan u besteden we aandacht aan beelden en plaatjes die uw verhaal laten landen.


    Noblesse Oblige (....)

    Verder besteden we ook aandacht aan correct Nederlands. Onjuist gespelde woorden en rare grammaticale zinnen (en dikdoenerij) ondermijnen immers uw kwaliteit. 


    Klik hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

  • Stress-sensitief Werken Incasso en debiteurenbeheer

    Vakopleiding: Stress-sensitief Incasso en Debiteurenbeheer


    De energiecrisis en oplopende prijzen in de supermarkten maken dat cliënten steeds vaker moeite hebben met betaling van de vaste lasten.

    Het aantal mensen dat de energierekening niet kan betalen, loopt op dit moment gigantisch op. Dit zijn klanten die wel willen, maar niet kunnen.

    Voor het eerst in aanraking komen met schulden, of al langer in een problematische schuldensituatie; het leidt tot stress.


    In het debiteurenbeheer is het toevoegen van een beetje stress een gezonde methodiek om debiteuren in beweging te krijgen. De komende periode liggen de kaarten anders.


    In de komende periode staat het persoonlijke contact met de klant voorop. Dat zal veelal telefonisch contact zijn. In contact komen met klanten en in gesprek blijven, dat is de uitdaging. Uiteraard blijft het innen van openstaande nota's je primaire doel. Als echter blijkt dat je klant niet kan betalen, kan het in sommige situaties je taak zijn mee te denken met je klant en deze te begeleiden naar een adequate oplossing. Een stress-sensitieve benadering helpt in dit soort situaties.


    Wil je klanten met betaalproblemen adequaat kunnen bedienen en rekening houden de effecten van stress?

    Wil je je toolbox qua vaardigheden uitbreiden?

    Wil je werken aan een stress-sensitieve mindset?


    Klik dan hier voor meer informatie en om u in te schrijven voor deze vakopleiding.

Neem contact met ons op

Wilt u op de hoogte blijven van ons aanbod, actuele ontwikkelingen op uw vakgebied en leuke aanbiedingen, schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief.
06 49 12 16 61
info@pactis.nl



aanmelden nieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Share by: